نکات آموزشی

تاثیر موسیقی در رشد فکری کودکان

تاثیر موسیقی در رشد فکری کودکان

موسیقی  سرعت یادگیری کودکان را  افزایش می دهد .

کودکانی که به نواختن موسیقی می پردازند توانایی بیشتری در مهارت های خواندن و درک ریاضیات دارند .

رامو موسیقی سبکی از موسیقی با سازبندی خاص و ملودی‌های ساده و شیرین است ،

که توسط آهنگسازان بزرگسال برای کودکان ساخته می‌شود و مخاطبانی تا سطح نوجوانان را در بر می‌گیرد .

موسیقی  در کودک سه بخش مهم از وجود او را به صورت همزمان به تکاپو می اندازد و آن عقل ، احساس و جسم اوست .

گوش دادن به موسیقی ، کودکان را باهوش تر می کند یعنی اگر از سنین کودکی فرزندتان را در معرض موسیقی بگذارید ،

به روند رشد ذهنی او کمک زیادی کرده اید . اما مطمئنا این دسته از کودکان قابل مقایسه با کودکانی نیستند ،

که به صورت فعالانه یعنی نواختن یک ساز به تمرین موسیقی پرداخته اند.

تاثیر موسیقی بر کودکان

  • کودکانی که قبل از سن ۷ سالگی به تمرین موسیقی می پردازند، دارای هوش بهتری هستند که این روند تسریع هوش آنها با بزرگ تر شدنشان همچنان ادامه خواهد داشت. مهارت موسیقی کودک نیاز به تمرین و استمرار دارد و این استمرار کودک شما را همزمان با بزرگ شدن دنبال می کند و به او قدرت رویارویی با چالش های زندگی را خواهد داد.

 

  • تاثیر دیگر موسیقی در  کودکان، تقویت اعتماد به نفس در آنها است. وقتی کودک توانایی نواختن یک ساز را داشته باشد و بتواند در خلال نواختن شعر کوتاهی را نیز بخواند، احساس غرور و شجاعت خاصی کرده و در نتیجه به خود و توانایی هایش ایمان پیدا خواهد کرد.

 

  • وقتی فرزندتان شروع به نواختن سازی می کند از همان منطق و استدلالی استفاده می کند که در هنگام حل ریاضیات آن را به کار می گیرد. در نتیجه اگر فرزند شما شانس این را داشته باشد که در معرض آموزش موسیقی قرار گرفته باشد، خیالتان راحت باشد که در زمینه ریاضیات و حل فرمول های پیچیده ریاضی هیچ مشکلی نخواهد داشت.

 

  • تقویت مهارت های اجتماعی کودک از دیگر تاثیرات رامو موسیقی می باشد. کودکانی که به صورت گروهی به تمرین موسیقی می پردازند مهارت های اجتماعی بالاتری دارند. کودکان در خلال گروه موسیقی یاد می گیرند که با یکدیگر همکاری و مشارکت داشته باشند و مهم تر از همه در هماهنگی کامل با یکدیگر باشند. علاوه بر این کودک به صورت غیرمستقیم می آموزد که وقتی قطعه ای با مشارکت گروه نواخته می شود بسیار زیباتر از قطعه ای است که توسط او به صورت مجزا نواخته می شود. بر همین اصل مهارت دوست یابی در کودک شکل گرفته و او را قادر به ایجاد ارتباطات اجتماعی مفید و سازنده می سازد.پ

 

  • یکی از کارکردهای مهم نواختن موسیقی برای کودکان سرگرم نگهداشتن آنهاست. نواختن یک ساز آنقدر فرزندتان را مشغول خود خواهد کرد که او کمتر به سراغ تماشای تلویزیون خواهد رفت. مهم تر از همه تمرین رامو موسیقی باعث ایجاد آرامش در کودک خواهد شد و اضطراب و استرس را از فرزندتان دور خواهد کرد. این کارکرد موسیقی کودک در دوران تحصیلی، کمک بزرگی به او خواهدکرد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد تاثیر موسیقی در رشد فکری کودکان به وبسایت مهد کودک ماه مهر مراجعه نمایید .

پشتیبانی توسط تفکر برتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *