روان شناسی, وبلاگ

سرگرم کردن کودکان

سرگرم کردن کودکان یکی از دغدغه های والدین شاغل است که آنها میتوانند کودکانشان را بع مهد کودک بسپارند تا آنها را سرگرم نگه دارند

سرگرم کردن کودکان با تلوزیون

سرگرم کردن کودکان یکی از دغدغه های والدین شاغل است که آنها میتوانند کودکانشان را بع مهد کودک بسپارند تا آنها را سرگرم نگه دارند شاید تمام مادرانی که کودکی داشته باشند درگیر این باشند که چگونه کودک خود را سرگرم کنند که یکی از راه ها تلوزیون است که باگذاشتن یک برنامه کودک و انیمیشن برای کودکان به راحتی جذب آن میشوند و ممکن است ساعت ها سر گرم آن باشند اما خب در کنار این سرگرم شدن یکسری ضرر هایی هم دارد که ممکن است چشمان کودکتان ضعیف شود یا باعث تنبلی چشم بشود همچنین سرگرم کردن کودکان باعث اضافه وزن و چاقی در کودکان میشود و ممکنی است که محتوایی که در تلوزیون میگذارید رفتار های خشونت آموزی داشته باشد که به احتمال بالایی باعث میشود کودک شما عصبی بشود یا تحت تاثیر آن محتوای ویدویی قرار بگیرند و هنگام بازی با دوستان و آشنایان با آنها دعوا کند یا غیر ارادی آنها را بزنند و با آنها درگیر بشوند.

سرگرم کردن کودکان با بازی

برای سرگرم شدن کودکان فقط نباید  گوشی موبایلتان را به آنها بدهید تا با آن بازی کنند که این کار بسایر برای فرزندتان ضرر دارد بهترین راه برای سرگرم شدن کودکتان این است که با آنان بازی کنید  که یکی از بازی ها با کترین زمان نقاشی کشیدن کودکان است اما اگر شاغل هستید یا زمان کافی“تنها بازی کردن، تقویت کننده استقلال، اعتماد به نفس، خلاقیت، و مهارت های زبانی است.سرگرم کردن کودکان اغلب می بینیم که یک کودک پانزده ماهه موقعی که تنها بازی می کند با خود چیزهایی زمزمه می کند، چنین بازی هایی پایه و اساس رشد مهارت های زبانی هستند. برای بازی کردن با کودکتان ندارید باید آن را به مهد کودک نمونه بسپارید تا از فرزند شما محافظت کنند و با آنان بازی کنند تا سرگرم شود تنها بازی کردن، تقویت کننده استقلال، اعتماد به نفس، خلاقیت، و مهارت های زبانی است.

اغلب می بینیم که یک کودک پانزده ماهه موقعی که تنها بازی می کند با خود چیزهایی زمزمه می کند، چنین بازی هایی پایه و اساس رشد مهارت های زبانی هستند. با توجه به دستورالعمل های مربوط به فعالیت های جسمانی کودکان 5 تا 12 ساله باید حداقل 60 دقیقه فعالیت بدنی مناسب و پرتحرک در روز داشته باشند.

سرگرم کردن کودکان یکی از دغدغه های والدین شاغل است که آنها میتوانند کودکانشان را بع مهد کودک بسپارند تا آنها را سرگرم نگه دارند

آن ها را سرگرم نگه دارید

تمام والدینی تا یک ح و زمانی میتوانند با کودک بازی کنند و بعد از آن هم خسته میشوند هم مجبورند به کار های ضروریشان بپردازند اما کودکان هم در این میان دستو پا گیر شدند و نمیگزارند شما به راحتی کارتان را انجام بدهید اما بهترین راحی که میتوانید هم فرزندتان را سرگرم کنیدسرگرم کردن کودکان  هم به کار های خودتان برسید این است که آنها را هم در کارتان شریک کنید و با سرگرم کردن کودکان آنان کارتان را انجام دهید برای مثال شما قصد دارید آشپزی کنید بهتر است که در صورت وجود امکان از فرزندتان کمک بگیرید و با آن کار را انجام دهید که تاثیر مثبتی بر روی کودکان دارد این است که هم چیز های جدیدی یاد میگیرند و هم تمرکز آنها افزایش پیدا میکند

استرس و سرگرم کردن کودکان

والدین و پرستاران کودک باید حتما به کودکان گوش فرا داده و نگرانی‌های آنها را درباره این که چه اتفاقی در اطرافشان در حال وقوع است، بشنوند. این که مسائل را برای آنها با اطلاعاتی مبتنی بر واقعیت‌ها و متناسب با سنشان روشن کنید، سرگرم کردن قصه گویی کودکان اهمیت زیادی دارد.گاهی کودکان درمورد استرس و مشکلات خود مستقیما صحبت نمی‌کنند، در این شرایط والدین وظیفه دارند سر صحبت را باز کنند و دریابند که چه چیزی کودک را آزار می‌دهد.

استرس و اضطراب با ایجاد علائم ناخوشایند جسمانی و روانی می‌تواند برای هرکس در هر دوره سنی مشکل‌ساز شود و کودکان نیز از این مسئله مستثنی نیستند.مغز ارگان اصلی برای تجربه استرس و سازگاری با آن است؛ زیرا این مغز است که تهدیدها را پردازش می‌کند و پاسخ رفتاری مناسب را برای فرد تعیین می‌کند.

دوستان تان را دعوت کنید

کودکان برای یادگیری مهارت های اجتماعی و پرورش آن به فرصت های دورهمی زیاد نیاز دارند. سرگرم کردن کودکان کودکانی که از هوش بالایی برخوردار هستند، رابطه ی درونی بین افراد و طبیعت را مشاهده می کنند. بازی کردن با بچه ها، ضربه زدن به توپ، بازی قایم موشک، و دویدن بی هدف همه کلید خلاقیت و پرورش ذهن هستند.

سرگرم کردن کودکان یکی از دغدغه های والدین شاغل است که آنها میتوانند کودکانشان را بع مهد کودک بسپارند تا آنها را سرگرم نگه دارند

 فعال نگه داشتن کودکان

سرگرم کردن کودکان  ما زمان زیادی را در مدرسه به تحرک و بازی می‌گذراندند، بنابراین حالا که در خانه هستند نیز باید درگیر فعالیت‌هایی باشند که برایشان لذت‌بخش است.با برنامه ریختن برای تعطیلات تابستان  فرزند خود نه تنها انتقالش از تعطیلات به مدرسه آسان می‌شود بلکه ذهنش هر روز برای فعالیت آماده است. ساعت مشخص برای بیدار شدن،سرگرم کردن کودکان  وعده‌های غذایی در طول روز، سرگرم کردن کودکان  و زمان خواب همه در فعال نگاه داشتن ذهن فرزندتان طبق برنامه نقش سرگرم کردن کودکان ایفا می‌کنند.علاوه بر این اینکار به بهتر و راحت تر خوابیدن آن‏ها کمک می‏کند. با دادن فرصت فعالیت به آنان، به رشد ماهیچه ‏ای، تناسب عمومی بدن و عادات خوابشان کمک خواهید کرد و در نتیجه آن ها بزرگسالی سالم و متناسبی را تجربه خواهند کرد.

 

طراحی و توسعه توسط گروه تفکر برتر 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *