روان شناسی, نکات آموزشی, وبلاگ

افزایش تمرکز کودکان

Increase children's concentration

بازی هایی که باعث افزایش تمرکز کودکان می شود

بازی هایی برای کودکان در نظر گرفته شده که اگر کودک حدود 20 دقیقه زمان صرف این بازی ها کند باعث افزایش تمرکز کودکان و همچنین تقویت مهارت ها در آنها می شود.
برای این گونه از بازی ها بهتر است والدین با کودک هم بازی شوند. بازی را به صورت مسابقه ای انجام دهند. بازی های گروهی که جنبه رقابتی داشته باشد می تواند انگیزه را در کودک افزایش دهد.
زمانی که کودک در بازی به موفقیت می رسد بهتر است تشویق شود زیرا این موضوع می تواند جذابیت بازی را بیشتر کند و انجام این حرکات برای او کسل کننده و اجبار نمی باشد.
در ادامه بازی هایی که باعث افزایش تمرکز کودکان می شود را مورد بررسی قرار می دهیم.

بازی هدایت توپ با فوت

در این بازی شما می توانید با استفاده از یک توپ سبک بازی را شروع کنید به گونه ای که توپ را بر روی میز قرار دهید. در یک سمت از میز کودک باشد و سمت دیگر سبدی قرار دهید و به کودک بگوید با کمک فوت کردن توپ را درون سبد بیندازد.
این بازی به غیر از تمرکز باعث می شود دم و بازدم و تنفس کودک تقویت شود و کنترل بهتری در این موضوع بدست بیاورد.

بازی توپ مزاحم

این بازی بسیار هیجان بالایی دارد و می توانید به صورت سه نفره انجام دهید. در این بازی شما می توانید از دو رنگ توپ استفاده کنید. در این صورت یک نفر در وسط بازی قرار می گیرد و توپ هایی را به طرف دو نفر پرتاب می کند اگر توپ پرتابی با رنگ انتخابی شما هم خوانی داشت آن را نگه می دارد ولی اگر رنگ مخالف بود باید آن را به سرعت به طرف همان فرد پرتاب کند.
این بازی به خوبی می تواند باعث افزایش تمرکز کودکان شود و گیرنده های مغز کودک را فعال می کند.

بازی راه رفتن با یک لیوان پر از آب

در این بازی می توانید یک لیوان را از آب پر کنید و آن را بر دست کودک قرار دهید. در این وضعیت برای او یک مسیر را عین کنید که آن را طی کند. و به او به گویید نباید یک قطر از آب بریزد. ولی در مرحله بعد از موفقیت می توانید دو لیوان آب بر روی دست هایش قرار دهید با این کار می توانید تمرکز او را افزایش دهید.

بازی راه رفتن با کتاب بر روی سر

در این بازی طبق روال کتابی بر روی سر کودک قرار می دهید و به او می گویید که نباید کتاب از سر او بیوفتد و همزمان باید مسیری را طی کند. در مرحله بعد می توانید یک زنگوله به دستش وصل کنید و بگویید نباید صدای زنگوله در بیاید و همچنان تعادلش را حفظ کند.

بازی گردو شکستم

این بازی را همه افراد در کودکی انجام داده اند و بازی را به صورت کامل به خاطر داریم. فرد باید بر روی یک خط صاف حرکت کند و از قسمت پاشنه به پای دیگر خود بچسباند. در این صورت بر روی مسیر راه می روند و باید تعادل خود را در این بخش حفظ کند.
در مرحله بعدی می توانید این قانون را اعمال کنید که بازی را با چشم های بسته انجام دهد.

بازی حرکت کردن با راکت و توپ

در این بازی باید کودک بتواند راکت را در دست داشته باشد و بر روی آن توپی قرار دهد و باید به گونه ای حرکت داشته باشد که توپ بر روی زمین نیوفتد. در این شرایط باعث افزایش تمرکز کودکان می شوید.

بازی پرتاپ به داخل سبد

شرایط این بازی به گونه ای است که شما در وسط محیط بازی سبدی قرار می دهید و تعدادی توپ به سمت سبد پرتاب می کنید بعد از پرتاب مشخص می شود چه تعداد توپ داخل سبد پرتاب شده است. بعد از مرحله اول می توانید فاصله کودک را از سبد بیشتر کنید.

جابه جایی توپ های رنگی

در این بخش توپ ها باید تعداد مساوی داشته باشد ولی در دو رنگ متفاوت مثلا رنگ زرد و قرمز در ظرفی توپ زرد ریخت شود و در دیگری قرمز باید با هر دو دست توپ ها را به صورت برعکس داخل ظرف محالف بریزد این کار باید به به صورت همزمان انجام شود. با این روش می توانید باعث افزایش تمرکز کودکان شوید.
در این بازی می توانید از کورنومتر استفاده کنید و زمان بازی هر کودک را بنویسید تا در آخر رکورد هر کودک را اعلام نمایید.
بازی با جبوبات بازی که در بالا معرفی کردیم را هم می توان با کمک حبوبات انجام داد مثلا نخود ها و لوبیا ها این نوع از بازی نیازی به هزینه ندارد و از طرف دیگر چون این حبوبات های ریز تر هستند ماهیچه های انگشتان را نیز تقویت می کند. این بازی می تواند سرعت نوشتن کودک را بیشتر کند.

بازی شطرنج

این بازی به غیر از آن که تمرکز کودک را افزایش می دهد باعث می شود هوش هیجانی کودک افزایش بیابد. این بازی به کودکان یاد می دهد در مواقع مهم چگونه تصمیم گیری کنند. و بتواند یک واکنش سریعی داشته باشد.

تولید محتوا و سئو توسط تیم تفکربرتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *