وبلاگ

آموزش خرید کردن به کودکان

Teaching children to shop

کودکان هم مانند بزرگسالان به خرید کردن علاقه مند هستند و دائم دوست دارند چیز های جدیدی برای آنها خریداری شود. اما با این وضعیت اقتصادی و مشکلاتی که در جامعه پیش روی همه ما قرار دارد باید بتوانیم به کودکان خود آموزش خرید کردن اصولی را بیاموزیم. اما باید توجه داشته باشید اگر تمامی خواسته های یک کودک برطرف شود باعث می شود او یک فرد پر توقع شود. پس باید بتوانید آموزش های لازم در زمینه خرید کردن را به آنها ارائه دهید.

آموزش خرید کردن به کودکان چگونه است؟

والدین در اولین قدم این آموزش ها باید تفاوت میان خواسته و نیاز را به کودک خود آموزش دهند. تا کودک متوجه شود در ابتدا باید نیاز های خود را در اولویت خرید و متوجه شود چیز هایی که به آن علاقه دارد جز خواسته هایش به حساب می آید. در مغازه چند وسیله را به او نشان دهید و از او بپرسید کدام یک را نیاز دارید و کدام یک جز خواسته های او می باشد. در این شرایط کودک درک می کند نیازهایش مهم تر هست و باید ابتدا آنها را برطرف کند بعد می تواند به خواسته هایش برسد.

تهیه فهرستی برای خرید با کمک کودک

قبل از خرید باید با کمک کودک یک فهرست از وسایلی که کودک به آن نیاز دارد تهیه کنید. به او بگوید به چه وسایلی نیاز دارد تا شما آنها را یادداشت کنید و یا اگر می تواند خودش بنویسد و یا شکل آن را بکشد. بعد از تهیه لیست والدین می توانند در کنار وسایل مهم ستاره بزنند در این صورت کودک اهمیت آن وسیله را بهتر درک می کند. در زمان خرید اگر چیز دیگری خارج از لیست خواست به او بگویید نمی توانید آن را بخرید زیرا در لیست نیست.

فواید آموزش خرید کردن به کودکان

در زمان خرید کردن کودکان را با خود به همراه ببرید زیرا بسیاری از مهارت های آنها افزایش می یابد. کودکان از سن 2 و نیم سالگی می توانند وسایل تبلیغاتی را در تلویزیون شناسایی کنند و آن را در فروشگاه ها پیدا کنند این کار برای آنها بسیار جذاب می باشد. در زمان خرید به او قدرتی برای انتخاب بدهید زیرا اگر از بین حتی دو محصول قرار باشد. چیزی را انتخاب کند می توانید مهارت تصمیم گیری او را قوی تر کنید. زمانی که کودک درخواست وسیله ای دیگر را از والدین می کند که در حال حاضر توانایی خرید آن وجود ندارد. بهتر است او صادقانه صحبت کنید و به او بگویید پول کافی برای خرید را ندارید.

تولید محتوا و سئو توسط تیم تفکر برتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *