روان شناسی, نکات آموزشی, وبلاگ

مهد کودک نمونه در تهران

Kindergarten model

ضرورت مهد کودک برای کودکان

مهد کودک نمونه در تهران یکی از دلیل های فرستادن کودکان به مهد کودک دلیل جدایی کودکان از والدین و محیط خانه اس که با فضای بیرون نیز اشنا  شوند اما باید نکه ای را در نظر گرفت که چه زمانی کودکان را به مهد کودک بفرستیم. معمولا کودکان بالای 3 سال را به مهد کودک نمونه میفرستند و بهتر است که کودکان 2 تا 3 سال در محیط خانه و خانواده باشد  زیرا در این صورت امنیت خاطر و پیوند های عاطفی برای شکل گیری شخصیت بسیار مهم است می تواند به خوبی رشد کند اما اگر شرایط مادر به گونه ای است که نمی تواند از فرزندش در کنار خود و در خانه نگهداری کند.

می تواند بعد از دو سالگی فرزندش را به مهد کودک بفرستد. همچنین تحقیقات مختلف نشان می دهد که کودکانی که در دوران کودکی به مهد رفته اند در سال های مدرسه در هر سنی که هستند، میزان یادگیری آن ها بیشتر از کودکانی است که به مهد نرفتند.

بهترین سن برای رفتن به مهد کودک

حدوداً 3 سالگی است. برخی از والدین مجبور هستند به دلایلی مثل اشتغال یا مسائلی دیگر کودکان خود را خیلی زودتر به مهد بسپارند. در این مورد هم توصیه می شود که به جای اینکه که کودکان به مادربزرگ ها و پدربزرگ ها سپرده شوند، با بررسی دقیق به یک مهد کودک مناسب سپرده شوند زیرا تجربه نشان داده است به دلیل برخورد های دلسوزانه مادربزرگ ها و پدربزرگ ها مشکلات رفتاری برای کودکان به وجود می آید.

مطالعه بیشتر: کودکستان

امروزه با نگاهی اجمالی میتوانیم تصمیم بگیریم که کودک ما نیاز دارد که به پیش دبستانی برود یا نه، همچنین میتوانیم تشخیص بدهیم که مهد کودک مکان مناسبی برای رشد اجتماعی هست یا این نوع از آموزش که در مهد کودک میدهند با عقاید و باور های ما متفاوت است که با در نظر گفتن همه این ها میتوان تصمیم گرفت که رفتن کودک ما به مهد کودک به درد ما میخورد یا خیر. اما نکته مهم پیدا کردن مهد کودک نمونه مناسب با شرایط محیطی بسیار مناسبی است که فرزندانمان بخواهند ساعتی از روز را حتماً در آن سپری کنند. که میتوانیم مهد کودک ماه مهر در تهران را به شما معرفی کنم که تیم مجرب و متخصص در رابطه با روانشناسی کودکان به شما معرفی کنیم.

در مهد کودک چه چیزی به کودکان آموزش میدهند؟

  • نقاشی
  • شعر خوانی
  • قصه گویی
  • زبان انگلیسی
  • موسیقی
  • بازی با اعداد
  • مطالعات اجتماعی
  • آزمایش های علوم
  • ورزش
  • حرکات نمایشی
  • کامپیوتر
  • ریاضی

وظایف مربی مهد کودک نمونه

آموزش به همراه بازی و وسایل بازی به کودکان کمک میکند تا بیشتر یاد بگیرند و بیشتر در ذهنشان بماند و این وظیفه ی مربی مهد کودک نمونه است که چگونه با کودکان همراه با بازی به دانش و آموخته های آنان افزایش دهد کنترل کردن کودکان در مهد و همچنین حضور و غیاب نمودن آن ها تشویق کردن کودکان و ایجاد انگیزه در آن ها برای یادگیری بیشتر نظارت کردن بر وضعیت بهداشت کودکان صحبت و ارائه مشاوره به والدین در مورد نحوه عملکرد و پیشرفت کودکان مهارت های سازماندهی و مدیریت زمان را دارا باشند.

ویژگی های مهد کودک نمونه مناسب برای کودک شما
  • فضای مناسب
  • امنیت
  • مربیان خوش برخورد
  • داشتن سیستم متناسب آموزشی
  • نکات بهداشتی

نکاتی برای از بین بردن ترس کودک از تنها ماندن در مهد کودک

  1. شب قبل از شروع مهد کودک نمونه با فرزندتان صحبت کنید و با یکدیگر ناهار و خوراکی های روز بعد او را آماده کنید.
  2. صبح ها زود آماده شوید. زیرا عجله باعث استرس کودک می شود.
  3. تا زمانی که فرزندتان احساس راحتی نکرده، در مهد بمانید.
  4. وقتی به دنبال فرزندتان می روید، مهربان باشید و او را بغل کنید.
  5. کودک را تشویق کرده و برای او جایزه بخرید.
  6. کمک کنید تا کودک به محیط جدید و مربیان خود عادت کند.

مهد کودک نمونه

یک مهد کودک نمونه شامل چند پارامتر های متفاوتی می باشد. یک مهد کودک خوب باعث شکل گیری شخصیت و تربیت کودک می شود . به همین جهات باید در انتخاب یک مهد کودک استاندارد دقت داشت. از ویژگی های یک مهد کودک نمونه وجود یک محیط آرام و امن و در عین حال فعال و خلاق باشند. مهد کودک خوب باید دارای مربیانی باشند که با روحیات کودکان و روانشناسی کودک آشنایی داشته باشند. مهد کودک استاندارد باید به گونه ای باشد که والدین با خیال راحت فرزندان خود را در آن مهد کودک ثبت نام کنند.

در این مقاله قصد داریم نکاتی که در زمینه انتخاب یک مهد کودک نمونه باید به آن دقت داشت را با هم بررسی نماییم .

نکات مهم در انتخاب مهد کودک نمونه

یافتن یک مهد کودک خوب مستلزم نکات مهم و اساسی می باشد .این امر را باید تمام والدین به آن دقت داشته باشند و در انتخاب مهد کودک مناسب به آن دقت داشته باشند. موارد زیر از مهم ترین نکات در انتخاب مهد کودک می باشد .

دقت به محیطی مناسب

امروزه بسیاری از مهدکودک ها فاقد محیط مناسب برای بازی کودکان می باشد. مهد کودک هایی که درون خانه های قدیمی هستند و امکان به  روز شدن وجود ندارد مکان مناسبی برای کودکان نمی باشد. در نتیجه یک محیط مناسب که با روحیات کودکان سازگاری داشته باشد از مهم ترین ملاک های انتخاب مهد کودک خوب می باشد .

دقت به نظافت

از مهم ترین دغدغه های والدین بیماری کودکان در محیط مهد کودک می باشد. از نگرانی های والدین با شروع فصل سرما و شیوع بیماری ها و ویروس ها مسری کودکان دائما بیمار می شوند و این بیماری در مهد کودک ها اتفاق می افتد. مهد کودک نمونه با داشتن برنامه ریزی در رعایت نکات بهداشتی می تواند از بیماری های کودکان جلو گیری کنند .

دقت به تعداد مناسب کودکان

از مهم ترین نکاتی که در زمان ثبت نام کودکان در مهد کودک باید به آن دقت داشته باشید تعداد کودکان است .حداکثر تعداد کودکان باید 10 نفر در هر کلاس باشند. در یک کلاس معمولی با یک مربی کودکان نباید بیشتر از 10 نفر و بیشتر از یک ساعت در کلاس حضور داشته باشند .زیرا موجب شلوغی و تاثیرات نامطلوب می شود .

دقت به تجهیزات آموزشی

مناسب بودن تجهیزات برای کودکان و مطابقت آنها بسته به روحیات کودک در هر رده سنی بسیار در انتخاب یک مهد کودک نمونه تاثیر گذار است. باید توجه داشته باشید احتمال بلعیدن و یا برنده بودن برخی از اسباب بازی ها برای کودکان بسیار خطرناک می باشد و سلامتی آنها را به خطر می اندازد .

متناسب بودن روحیه مربی مهد با کودکان

برخی از کودکان سخت با مربی اخت می شوند و باعث نگرانی والدین می شود زیرا کودکان نمی تواند با محیط مهد کودک ارتباط بگیرد. اگر مربی در زمینه روانشناسی کودک دارای توانایی باش می تواند به خوبی با کودکان ارتباط برقرار کند و کودک مشتاق بودن در مهد کودک می شود. تاثیر مربیانی که با روش های جذاب می توانند تقویت حواس کودک را بیشتر کنند بسیار بیشتر از مربیانی است که دارای این قدرت نمی باشند. تمامی این موارد در انتخاب یک مهد کودک نمونه بسیار موثر می باشد . و باید به تمامی این نکات توجه داشته باشید .

معرفی کتاب

همراه با فرزندتان کتاب داستانی در مورد اولین روز ورود به مهد بنویسید. فرزندتان شخصیت اصلی کتاب باشد و در مورد احساسات صحبت کند.
برای عادت دادن کودک به مهد کودک، در مورد مهد برای کودک تان داستان های جالب بخوانید. نمونه های فراوانی از این دست داستان ها موجود است.

  • کتاب در مهدکودک
  • کتاب فرزند خود را برای ورود به مهد کودک نمونه آماده کنیم
  • کتاب کتاب کارگاه نمی خواهد به مهد کودک برود
  • روز اول مهد کودک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *