وبلاگ

کودکستان ماه مهر – کودکستان 4 ستاره در تهران

Mah Mehr Kindergarten is one of the kindergartens in Region Two

کودکستان

کودکستان ماه مهر یکی از مهدکودک های برتر منطقه دو است که با کادر مجرب و امکاناتی که دارد این اطمینان را به شما میدهد تا با خیال راحت کودکتان را به ما بسپارید. ماه مهر این افتخار را دارد تا جزو یکی از مهد کودک های 4 ستاره در تهران باشد. ما با جذب نیرو مجرب و متخصص در تلاش هستیم تا برای کودکان محیطی را ایجاد کنیم، تا فرزندان شما در کودکستان ما احساس ناراحتی و خستگی نداشته باشند تا بتوانیم در کنار هم کودکانی شاد و با انگیزه پرورش دهیم.

کودکستان علاوه بر بازی و سرگرمی مهارت هایی بسیار مفیدی مانند زبان انگلیسی، نقاشی،برقراری ارتباط، اعتماد به نفس را به فرزندان آموزش میدهد

در کودکستان علاوه بر بازی و سرگرمی مهارت هایی بسیار مفیدی به فرزندان شما آموزش داده میشود؛ مانند کار کردن زبان انگلیسی،نقاشی،خواندن کتاب به صورت پایه و آموزش هایی از این قبیل. کودکستان ماه مهر از سال 1394 با مدیریت سرکار خانم ارسطوییان شروع به کار کرده است؛ همچنین همواره تلاش کرده ایند که مربیان حرفه ای در این زمینه را جذب کنند تا کودکان از ساعاتی که در مهد کودک به سر میبرند لذت ببرند و روز خود را با رضایت کامل بگذرانند.

مشکلات کودکان و رفع آن

در کودکستان ماه مهر یک روانشناس و مشاور به صورت تمام وقت حاضر است تا در صورت بروز هرگونه مشکلی برای فرزندان شما، به بهترین نحو و در کمترین زمان به رفع آن بپردازیم. همچنین برای کودکانی که مشکل تغذیه دارند و یا دچار بیماری های دندانی هستند با قرار دادن یک کارشناس تغذیه و یک دندان پزشک در محیط کودکستان بتوانیم این مشکلات را رفع کنیم. اما مهم تر از همه ی آنان قدرت تمرکز و فکری کودکان است که در کودکستان  ماه مهر با قرار دادن مربی شطرنج و دادن آموزش به آنان ذهن آنان را تقویت کنیم و ذهنشان را نسبت به حل مسئله ها باز کنیم.

پنل کودک 

یکی از مزیت های کودکستان ماه مهر داشتن پنل کودک در وب سایت میباشد؛ در پنل کودک والدین به مشخصات فرزندان خود دسترسی دارند و از وضعیت درسی، پیشرفت کودک و حتی اطلاع از کارهایی که کودک باید در طول روز انجام دهد. در این پنل تمامی مشخصات و وضعیت کوکان روزانه ثبت میشود.

کودکستان علاوه بر بازی و سرگرمی مهارت هایی بسیار مفیدی مانند زبان انگلیسی، نقاشی،برقراری ارتباط، اعتماد به نفس را به فرزندان آموزش میدهد

میتوان به جرات گفت همه ی کودکستان ها این کار را انجام نمیدهد و مزیت خوبی برای کودکستان ماه مهر میباشد اما ما برایمان نوع تربیت کودکان بسیار مهم است که به همین دلیل این گزینه را برای وب سایت خودمان اضافه کردیم و همچنین اولیا و کودکان میتوانند از تاریخ ثبت نام و برنامه مهد کودک با خبر شوند. اما یکی از قابلیت های دیگر این پنل که بسیار کاربردی است میتوان به گزارشات تصویری کودکان اشاره کرد. به این صورت که تمامی کارهای کودکان از جمله نقاشی، کاردستی،مجسمه سازی و… در پنل شخصی هر فرد گذاشته میشود.

فضای کودکستان ماه مهر

محیط کودکستان ماه مهر به بهترین شکل ممکنه طراحی شده است تا کودکان در فضایی شاد و دلنشین باشند. پیشنهاد میکنیم اگر تا به حال از مهد کودک ماه مهر بازدید نکرده اید حتما یک بار برای بازدید تشریف بیارید تا اگر مردد هستید که فرزندان عزیزتان را پیش ما بگذارید از این پس با خیلی آسوده این کار را انجام دهید

اما یکی از کار هایی که برای بازی کودکان انجام داده ایم این است که در فضای باز به همراه وسایل بازی مختلف و به همراه ایجاد فضای سبز باعث آرامش کودکان شود همچنین به علاوه بازی ما تلاش میکنیم که در همین فضا و محیط به آنها موسیقی را آموزش دهیم تا از هنر و استعداد موسیقی نیز بهرمند شوند. همچنین ما تلاش کرده ایم فضایی شبیه به پارک را برای کودکان شما ایجاد کنیم تا بهترین نوع از بازی کردن را تجربه کنند و به همراه دوستان خود در محیطی باز نقاشی کردن و باغبانی را تجربه کنند.

اهداف کودکستان ماه مهر

در کودکستان ماه مهر اهداف مشخصی وجود دارد تا با همراهی نیرو های مجرب و متخصصان در این زمینه آموزش هایی مثل مهارت های اجتماعی بهداشت شخصی، مهارت های پایه ای خواندن، هنر و موسیقی به کودکان شما آموزش میدهند، در تلاش اند که بهترین نوع آموزش مهد کودک را ارائه دهند و تمامی مربیان با حوصله و صبوری آموزش های خودشان را ارائه میکنند و در صورتی که کودکان سوالی داشته باشند با صبوری و حوصله تلاش میکنند بهترین پاسخ را بدهند. که با تکنیک های متفاوت این نوع تربیت را برای کودکان ایجاد کنیم.

تمام افراد حاظر در کودکستان ماه مهر در تلاش هستند تا کودکان را برای رفتن به مدرسه آماده کنند و به آنها در این باره توضیحاتی ارائه کنند تا کودک دچار اختلال و اضطراب هنگام ورود به مدرسه نشود. همچنین آنها را برای نوع حضورشان در جامعه و رفتار مناسب با خانواده و همچنین رفتارشان هنگام مواجه با مشکل آماده میکنند که این ها همراه با حضور مشاور در مهد کودک این آموزشات را راحت تر میکنند.

چرا کودکستان ماه مهر

ممکن است تمامی کودکستان ها تهران را برسی کرده باشید و نقاط قوت و ضعف آنان را پیدا کنید اما برایتان سوال پیش بیاید که چرا مهد کودک ماه مهر را انتخاب کنیم ؟

اگر تا اینجای مطالب را خوانده باشید متوجه میشوید که نیرو هایی که ما برای همکاری انتخاب کرده ایم همه آنان حرفه ای در حوضه کاری خودشان هستند و اما ما برای تمامی مربیان خود یک کمک مربی نیز قرار داده ایم تا تمامی کودکان در امنیت کامل به آموزش بپردازند همچنین تلاش کردیم فضایی منحصر به فردی را برای کودکان ایجاد کنیم تا تمامی آنان به بهترین نوع ممکن از آموزش ها و امکانات استفاده کنند.

تاثیر مهد کودک در زندگی

با زندگی امروزی و آپارتمان نشینی کودکان ارتباط کمی با محیط اطراف و همسالان خود دارند که این امر باعث شده نیاز بیشتری به حضور در محیط های کودکانه برای یادگیری مهارت های ارتباطی و اجتماعی بیشتر از گذشته احساس شود . کودکستان به نسبت سال های قبل کودکان کمتر می توانند با هم سن های خود ارتباط بگیرند .اما حضور کودکان در مهد کودک می تواند این جای خالی را جبران کرد و در نتیجه کمک ویژه ای به یادگیری مهارت برقراری ارتباط با همسالان خود و بزرگترها نماید.

از طرفی دیگر پدر و مادرانی که هر دو شاغل هستند و شرایط و وقت این را ندارند که تمام وقت خود را برای نگهداری و آموزش فرزندشان صرف کنند به دنبال پیدا کردن بهترین کودکستان برای فرزندشان هستند . کودکستان ماه مهر میتواند شما والدین گرامی را در این امر یاری دهد تا در زمان کار از آموزش و نگهداریشان غافل نشوند.

موارد مهم در انتخاب مهد کودک

عواملی مانند محیط کودکستان، مقدار شهریه، مربیان و اللخصوص نحوه رفتار مربیان و کادر اداری کودکستان با کودک در انتخاب مهدکودک اهمیت بالایی دارد، همچنین یکی از مهم ترین عواملی که تاثیر زیادی در انتخاب نهایی دارد نزدیکی مکان مهد به منزل و یا محل کار والدین میباشد.

امروزه حظور در کودکستان نیز مانند مدرسه از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که دروس و برنامه روزانه در مهد ها و کودکستان طوری طراحی شده است که کودکان را برای ورود به مدرسه و کلاس اول آماده کند.این امادگی باعث پیشرفت هر چه بیشتر کودکان در مدرسه و بی تابی نکردن آنها در روز های اول سال میباشد. آمادگی‌ای که کمک می‌کند دانش‌آموزان نو ورود به مدرسه، از توانایی بیشتری برای پذیرش دروس آموزشی برخوردار شوند.

چه مطالبی در مهد کودک آموزش داده می شود

کودکان آموزش خواندن را از کودکستان آغاز می‌کنند و زمانی که آماده رفتن به کلاس اول می‌شوند، شروع به یادگیری نوشتن می‌کنند. برنامه درسی مهدکودک در این حوزه شامل یادگیری چگونگی در دست گرفتن کتاب، شناسایی روی جلد، پشت جلد و صفحه عنوان کتاب و تشخیص تفاوت بین حرف، کلمه و جمله است. همچنین کودکان اهمیت گوش دادن، صحبت کردن با دیگران و نوشتن اسم خود را یاد می‌گیرند. یاد گرفتن این مهارت‌ها در مهدکودک، کار معلمان کلاس اول ابتدایی را برای یاد‌دادن مطالب به بچه‌ها آسان‌تر و مقاومت کودک در مقابل یادگیری را حداقل می‌کند .

هنر گفتار و نوشتار در کودکستان

یادگیری هنر گفتار و نوشتار

  • نوشتن نام کوچک و بزرگ
  • یادگیری صدای مرتبط با هر حرف صامت و مصوت
  • استفاده از حروف صامت و الگو های صوتی برای خواندن کلمات
  • شناسایی برخی کلمات به شکل دیداری
  • شناسایی و به کارگیری کلمات هم قافیه
  • بازگویی یک داستان با جزئیات
  • رعایت ترتیب وقوع حوادث داستان
  • نوشتن جملات ساده با کلمات دیداری

مطالعات اجتماعی

مطالعات اجتماعی در کودکستان به کودکان می‌آموزد که چگونه مسائل در طول زمان تغییر می‌کنند. آنها اهمیت قوانین و مقررات و پیشینه افراد مهم، اتفاقات تاریخی و نمادهای ملی از جمله پرچم کشور خود را با زبانی کودکانه یاد می‌گیرند. کودکان یاد می‌گیرند که شهروندی یعنی چه، چگونه باید با دیگران کنار بیایند و با نقشه جغرافیا، کره‌زمین و نمودار آشنا می‌شوند. یادگیری در مورد محیط اطراف، بخش عمده‌ای از برنامه علوم اجتماعی مهدکودک برای کودکان است. کودکان در مهدکودک یاد می‌گیرند چطور انسان‌ها برای برآورده کردن احتیاجات اولیه خود از قبیل غذا و آب به محیط‌زیست وابسته‌ هستند و از تأثیرات مخرب انسان‌ها روی محیط اطراف خود آگاهی پیدا می‌کنند. این آگاهی‌ها منجر به تغییر رفتار و سبک زندگی در کودک شده و او را دوستدار اجتماع و هم نوع خود می‌کند.

یادگیری تمامی این نکات شاید به نظرتان برای کودک واجب نباشد اما ذهن کودکان در سنین کم بسیار اماده برای یادگیری است پس چه بهتر از همین حالا این موارد را یاد بگیرند و در آینده نه تنها فردی بهتر برای جامعه باشند بلکه در درس ها یک پله از همسن و سالان خود که به کودکستان نرفته ان بالا تر باشند.

جامعه و فرهنگ

کودک با استفاده از برنامه‌های آموزشی در کودکستان با جوامع و فرهنگ‌های مختلف آشنا می‌شود و این امر، علاوه بر اینکه مهارت‌های زبانی او را بهبود می‌بخشد، مهارت‌های شناختی‌اش را نیز تقویت می‌کند. همچنین در مهدکودک، مناسبت‌های مختلف فرهنگی معرفی می‌شود و جشن‌های فرهنگی برگزار می‌شود.

خلاقیت

هنر نقش مهمی در آموزش کودکان دارد و به آن‌ها کمک می‌کند که خودشان بمانند نه اینکه شبیه به دیگران شوند. مهارت خلاقیت در دنیای امروز بسیار ضروری شده است. به همین دلیل در محتوای آموزشی کودکستان، نیز بر پرورش خلاقیت کودکان، تاکید زیادی می‌شود. در مهدکودک‌ها، مجموعه‌ای از فعالیت‌ها از جمله صنایع دستی، رقص، نمایش بازی کردن و برخی فعالیت‌های دیگر انجام می‌شود.

نقش مربیان در تربیت کودکان

تاثیر کودکستان در اجتماعی شدن و افزایش اعتماد به نفس کودک را نمی توان نادیده گرفت. در مهد، کودکان با وجود یک مربی خوب و با انگیزه نحوه ارتباط با دیگران و تعامل با آنها را می آموزند. کودک با حضور در کودکستان بسیاری از استعداد ها و خلاقیت هایش شکوفا می شود. بیشتر اختلالات رفتاری کودک به خاطر ناآگاهی والدین اتفاق می افتد که رفتار مربیان مهد کودک در رفع این مشکلات بسیار موثر است. وظیفه مربی مهد کودک فقط محدود به نگهداری کودک نیست.

مربی مهد با صبر و حوصله باید کودک را در یادگیری آموزه های جدید و پرورش ابعاد جسمی و روحی کودک کمک کند. مسائل اجتماعی، فرهنگی، ارزشی و رفتاری را به طور مناسب به کودک آموزش دهد.

اقدامات مهم کودکستان ماه مهر

کودکستان ماه مهر برای راحتی، آموزش و سرگرم کردن کودکان راهکار هایی را در نظر گرفته و دست به اقداماتی زده است . برای این کار تلاش کرده است تا تمام نیرو های متخصص در آن رشته را به کار بگیرد برای مثال در کودکستان مهر زبان انگلیسی امورش داده میشود و برای این کار از خانم مرجان درویش استفاده کره اند تا به فرزندان شما همراه با آموزش و بازی به طور اصولی زبان انگلیس را بیاموزد اما کودکستان ماه مهر فقط اقداماتی همچون آموزش زبان انگلیسی را به آنها نمی آموزد و برای آموزش اصولی کودکان از کار های فوق العاده ای استفاده نموده است که در ادامه به آنها میپردازیم:

  • آشپزی در کنار دوستان
  • بازی در محیط همانند پارک
  • یادگیری موسیقی
  • کارگاه خلاقیت
  • نقاشی گروهی به همراه آموزش
  • بازی کردن همراه با موسیقی در فضای بسته
  • سرود خوانی
  • سفالگری
  • شاهنامه خوانی
  • یوگا
  • آموزش مفاهیم
  • آموزش باغبانی
  • آموزش ژیمناستیک
  • داشتن آزمایشگاه
  • قصه گویی کودکان

ایجاد احترام متقابل بین مربی و کودک

تاثیر کودکستان بر روی شخصیت و احترامات فرد موثر است. مربی مهد باید به کودک و والدینش احترام بگذارد. مربیان اولین افراد در سیستم آموزشی هستند که والدین و کودکان با آنها برخورد دارند. طرز برخورد با والدین و کودکان باید به گونه ای باشد که آنها احساس کنند که حضورشان مهم است و احترام گذاشتن به آنها باعث احترام متقابل بین مربیان و والدین و کودکان می شود. تمسخر و با گوشه و کنایه حرف زدن با کودک، توهین و بد اخلاقی با کودک باعث می شود کودک احساس نا امنی کند و علاقه به آموزش را از دست بدهد و در مقاطع دیگر نیز از تحصیل متنفر شود و به والدین و معلمان خود بی احترامی کند.

یادگیری مهارت احترام
تاثیر کودکستان در علاقه او به تحصیل و رفتارش کاملا مشخص است. مربیان مهد کودک اولین کسانی هستند که کودک در تعلیم و یادگیری با آنها برخورد دارد. رفتار مربیان بیشترین تاثیر را در رشد و شکوفایی استعداد کودکان می گذارد. اگر مربیان مهد ویژگی های ذکر شده را در رفتار خود تقویت کنند دانش آموزانی تربیت می کنند که تا آخر عمر دست از یادگیری بر نمی دارند. مربیان مهد کودک با داشتن روحیه مثبت و روش های خلاق کاری می کنند تا هم به کودک خوش بگذرد و هم از آموزش های مربی بهره ی کافی را ببرد و کودک خلاقی بار بیاید.

تفاوت مهد کودک با کودکستان

شاید تا به کنون فکر میکردید که مهدکودک با کودکستان یکی است اما باید گفت که خیر مهدکودک برای کسانی است که شاغل هستند و میخواهند کودک خود را به کسی بسپارند تا کودک تنها نباشد و تا غروب آنها را نگه داری کنند اما کودکستان برای 6 تا 8 سال است و برای یادگیری بیشتر و آمادگی برای مدرسه ایجاد شده است تا اطفال در خانه نمانند.اما مهدکودک ماه مهر برای تمامی سنین ساخته شده است که برای کودکان و اطفال تا 8 سال نگه داری میکند و در تلاش است که آموزش های به اطفال میدهد که برای آنها مفید باشد و تاثیر خوبی در نوع تربیت آنان بگذارد.در مهد کودک ها و کودکستان ها کودکان اقدام به بازی کردن میکنند و از مربیان خود آموزش هایی دریافت میکنند که در مقابل آن برای یادگیری بهتر تکالیفی هم انجام میدهند تا درک و یادگیری بهتری داشته باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *